onsdag 5. september 2012

Hos vertsfamilien nå

EDIT: Skrevet på mobilen, fordi jeg ikke orket å spørre om internettpassord til datan før nå - det er så himla langt.

Nå er jeg hos vertsfamilien og skal egentlig lese Tintin før jeg sovner, men tar meg litt tid til å oppdatere litt her.
Vertsfamilien min er veldig bra. Vertsmora mi heter Maryline, vertsfaren Michel (tror det skrives sånn, ikke sikker), vertsbroren Martin og vertssøstra Mathilde. De bor på et lite sted utenfor Bayeux som heter Agy i et veldig fint hus med en svær hage. De har to katter, Fontfont/Fonfon og Micky, en hamster og tre fugler av ukjent art (når jeg skal spørre glemmer jeg alltid hva fugl er på fransk...). Katten Micky elsker å sitte ved buret til hamsteren og planlegge hvordan hun kan åpne buret og spise det stakkars dyret.
Det er mellom 30 og 40 i klassen min, hvorav 18 skal ha norsk tredje fremmedspråk. Alle er født i 97, altså ett år etter meg. Jeg har ikke snakket så mye med dem ennå, siden vi seks norske altfor lett går sammen hele tiden.
Jeg har vært på skolen to dager nå. Skjønner mer og mer fransk for hvert minutt, kan det virke som, men å snakke selv veldig vanskelig, siden ordforrådet mitt er passivt. Jeg forstår altså flere ord enn jeg kan bruke, og å sette ord sammen til en forståelig setning med riktige preposisjoner er veldig vanskelig.
Kommer tilbake med mer bilder og sånn en annen dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar