fredag 31. august 2012

Om to dager flytter jeg

På søndag kl. 17:55 starter reisen min fra Vadsø til Bayeux. Etter flyturen via Kirkenes tilbringer jeg en natt på Gardermoen med Anna og Mathilde. Fem på ni mandag morgen møter vi Kari Quarré fra Institut Français og de andre fra forkurset. To timer senere letter Parisflyet, jeg forlater Norge og kommer ikke tilbake før om nesten fire måneder.

Det er utrolig rart å tenke på at jeg flytter fra Vadsø om to dager. Samtidig som jeg gruer meg til å dra herfra og ta farvel med alle, gleder jeg meg til å endelig komme til Frankrike, snakke fransk og komme ut i verden. 

Alle de andre jentene som skal til Bayeux har fått mail fra vertsfamilen deres. Vet ikke hvorfor ikke jeg har fått det, kanskje min familie ikke har internett. Mamma ringte i alle fall Liv Ingun (seksjonsleder i Bayeux) og spurte om vertsfamilien min, og hun sa hun trodde de hadde to barn som var ca jevngamle med meg, én gutt og én jente. Det er ikke særlig mye informasjon, så det kan bli interressant/skummelt/rart å bo hos dem i hele neste uke.

Denne siste uka hjemme har jeg prøvd å være med venner og være sosial og sånn, men det er litt vanskelig når alle er på skolen. På mandag fikk jeg legeerklæringen som godkjenner at jeg kan drive med idrett i Frankrike, og spiste middag gode folk på Opticom. På tirsdag var jeg på besøk i franskklassen som noen av vennene mine har begynt i på videregående. Det var den første timen deres, noe som gjorde at jeg følte meg skikkelig profesjonell i fransk blant de andre.

Jeg begynte å pakke i dag. Skulle selvfølelig begynt for lenge siden, men det kan jeg dessverre ikke gjøre noe med nå. Jeg har altfor mange bøker jeg vil ha med meg, selv om jeg vet at jeg ikke kommer til å få tid til å lese dem i Frankrike.

Dyna mi inni en vakumpose. Sparer veldig mye plass og er gøy å bruke.

Allo Darlin' er fint å høre på når man pakker.

4 kommentarer:

  1. Vakumposer er genialt :-) Lykke til med reisen i dag - så snakkes vi i morgen. Gleder meg!

    SvarSlett
  2. SÅ SPENT PÅ DINE VEGNE! Verden er klar for deg, Taran :)

    SvarSlett
  3. Lykke til Taran! fra Mari, Merete og Espen. Vi følger deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Så hyggelig, da, kommer sikkert til å skrive mer når. jeg kommer på internatet på mandag; nå bruker jeg tiden min på å snakke fransk med vertsen.

      Slett