tirsdag 21. august 2012

Dag 17 av forkurset: Uka uten internett

En liste over det som har hendt mens telenor har tukla med internettet til besteforeldrene mine:

1. Anna har flyttet inn. Hun roter, spiser i senga og spiller høy musikk, akkurat som meg.

2. Seksjonslederen i Bayeux, Liv Ingun, har blitt vår nye fransklærer. Jeg har ennå ikke dristet meg til å spørre om å få ta et bilde av henne og tavla.

3. Jeg har hatt min andre og siste mattprøve på forkurset. Fikk 18 av 20.


4. Jeg har hatt fransk grammatikkprøve uten ordbok og min elskede Bescherelle.

5. Det var grilling arrangert av Les Anciens i Frognerparken for tidligere og nåværende elever knyttet til FIVAI og Institut Francais' opplegg i Frankrike. Det var veldig hyggelig å få gratis pølser og brus, og det var fint å møte de som allerede bor i Bayeux, blant annet fadderen min, Jeanette.

6. Jeg STO PÅ FRANSKPRØVEN! (15/20)

7. På fredag hadde vi vår siste mattetime med Emmanuel, som viste seg å være en av de beste mattelærerne jeg har hatt da jeg endelig forsto det han sa.

8. På samedagen aka lørdag lagde jeg og Anna oss en rolig frokost av det vi fant på Meny (rolige fiskekaker og focaccia til 9,90 GODT TILBUD) og dro på tre bokhandler fordi Anna leser så altfor fort. Jeg fant endelig "Evig søndag" av Linnéa Myhre, og Anna kjøpte enda en Gossip Girl-bok (?!!). Da vi kom hjem til det sultne huset igjen lagde vi en klaske god pizza til folket.

9. Det var så fint vær på hviledagen at Anna ikke kunne motstå tilbudet mitt om å ha piknik ved Sognsvann. Der var det grusomt varmt der, assa. Too hot for cool finnmarkings. Jeg klarte dessverre ikke å dra henne med på Honningbarnas gratiskonsert senere :(


10. Vi har endelig begynt på Prosjektet vi har ventet så spent på i tre uker.

11. Jeg sover altfor mye og gjør altfor lite lekser.

12. Vi låner internettet til naboen HEHE 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar