fredag 9. november 2012

Høstferie: Healing

Da jeg møtte vertsfamilien min på togstasjonen da jeg kom fra Paris, var jeg kanskje ikke i verdens beste stand. Jeg hadde vondt i ørene, var trøtt og kunne såvidt snakke. Dette var nok grunnet det fine hotellrommet vårt, hvor jeg, Oda og Karoline var klemt inn sammen med koffertene våre. Dermed har jeg brukt de resterende dagene av høstferien på å sove, spise og heale. Ikke at det har hjulpet så mye, jeg våkner fremdeles av at jeg er tørr i halsen. Kanskje jeg burde takket ja til noen av medisinene jeg har blitt tilbudt.

På mandag (om jeg ikke tar feil i dette kaoset av dager) var jeg og Oda på middagbesøk hos Sofie i première som var helt alene i tremannsleiligheten sin og eneste norske jente i Bayeux. Det var så  koselig at jeg glemte å ta bilder. Tok noen bilder rett før jeg ble hentet da.


Her er for eksempel Sofie i stua si.


Sofie hadde hele to forskjellige kjekser.

Vi spilte kort, og Sofie ble idiot.


Her er et stort vindu/en liten veranda hvor jeg og Oda sto og vinket til forbipasserende og fikk flere franske venner. De spurte om vi hadde noe à boire, vi hadde kakao. Dessverre kom de seg ikke inn :(


Dette er 15 bilder av meg når jeg digger til Ellie Goulding og bruker opp batteriet på kameraet mitt mens jeg i går for første gang gikk en tur i landsbyen rundt vertsfamilien min, Agy. Landsbyen er bitteliten, med omtrent 280 innbyggere, og på knappe ti minutter rakk jeg å krysse hele den lille kommunen til fots.


På turen min tok jeg bilder av mye rart. 

 Blant annet rådhuset som har åpent tre timer i uka.

Kirka.
Én av mange kuer kyr.
En vaskedam hvor det var forbudt å kaste søppel og å vaske kjøretøy. 

Her er den nydelige veien jeg gikk hjemover på. Elsker når trær lager sånne tunneler over stier.

I morgen skal jeg på besøk hos vertsfamilien til Oda. Det gleder jeg meg veldig til.

PS: I dag fikk vi en coiffeuse domicile (muligens feil skrevet, mendet var noe sånt) på besøk. Vertsmora mi sier at det blir vanligere og vanligere med frisører som kommer hjem til folk for å klippe dem her i Frankrike. 

PPS: Savner ikke snøen.

1 kommentar:

  1. Åh, alle de franske vennene vi fikk på den balkongen :P Tuller du - en frisør som kommer hjem til deg? Hva skjer med verden?!

    SvarSlett