søndag 12. april 2015

Appelsiner som lønn og mocktails

Etter publiseringen av forrige innlegg ble det faktisk sommer i Bayeux. Hvem skulle trodd jeg hadde en slik makt over naturen? Vi feiret med norske grillpølser hos Mina og Hedda. 

Etter en del dårlige råd om grillopptenning fra blant annet meg, tok samen Mathilde over ansvaret for grillen, og etter et par timer, litt frustrasjon og mye røyk var det faktisk mulig å få stekt de elskede pølsene våre. En fin kveld som egentlig skulle være min siste i Bayeux på en liten stund. 

Forrige uke fikk jeg vite at jeg hadde kyssesyken. Jeg har gått rundt og vært syk i over to måneder nå, så det var greit å få vite hva det var. Men samtidig så er det ingen medisiner mot viruset. Det eneste jeg kan gjøre er å vente på at kroppen min fikser seg selv, og det er veldig frustrerende. Jeg har lite peiling på hva som skjer på skolen, og det er kun to måneder til eksamen.

Egentlig skulle jeg vært på min siste seksjonsferie akkurat nå, på Korsika, men dit kunne jeg ikke dra på grunn av formen min. Og ikke klarte jeg å reise hjem til Vadsø fredag morgen heller. Så her sitter jeg da i Bayeux alene (noe som i grunnen går helt fint, siden jeg kan gjøre alt i mitt eget tempo). Det er så fantastisk kjipt å måtte avlyse noe jeg har gledet meg til i nesten tre år. Korsikaturen er sammen med Alpeturen én av to aktivitetsferier vi blir lovet når vi begynner på videregående i Frankrike, med aktiviteter som klatring, canyoning, padling og snorkling på øya som ligger midt i Middelhavet. Kan trøste meg med at det er omtrent likt vær på Korsika og i Bayeux, i det minste.


Ble innkalt som hushjelp i Huset i dag. Hedda hadde glemt å ta ut av vaskemaskin før hun dro til Korsika i morges, og jeg måtte komme til unnsetning før alle klærne ble råtne. I betaling fikk jeg én og en halv appelsin. Fornøyd med dagens arbeid satt jeg meg i sola til jeg ble så varm at jeg måtte inn for å kjøle meg ned.




Bli-frisk-mat! Økologisk salat og Rørholts beste limonade namnam

I morgen skal jeg til Anaïs for å være hos hennes familie i noen dager.

3 kommentarer:

  1. Omg gif!!
    Og god bedring! <33 gleder meg til å komme å besøke dere i sommersola :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Google+ lagde en liten gif av Mathilde ja haha! Gleder meg til du kommer også <333

      Slett
  2. Rørholt-lemonade<3 gleder meg til i sommer, Taran :-)

    Klem Lotte

    SvarSlett