mandag 13. oktober 2014

Tallrekker og komplekse tall?

Jeg har min andre matteprøve i tredjeklasse i morgen. Om jeg klarer meg godt på denne også (fikk i likhet med en del andre i klassen min 19 av 20 på den forrige) kan jeg og mattelæreren min være venner selv om jeg bare har levert to og en halv av totalt fire innleveringer i år.

Å være på godfoten med mattelærerne mine har alltid vært min greie så nå sitter jeg faktisk og øver til en matteprøve, noe jeg så godt som aldri gjør. Ofte ser kanskje over kvadratsetninger og noen formler rett før prøven, men mer har jeg aldri klart. Kommer forresten aldri til å lære meg kvadratsetningene om jeg ikke henger de på dodøra snart.

Jeg har minst åtte timer matte i uka i år, og jeg elsker det. Jeg har valgt å spesialisere meg innen matte i år, noe som gjør at mattekarakteren min vil telle enda mer på eksamenskarakteren min og at jeg får to timer ekstra i uka med grubling over matteproblemer for spesielt interesserte. Beste valget jeg noen gang har tatt. 

Nå skal jeg fortsette å skrive ned alle formler og regler jeg har lært siden begynnelsen av året på små ark i kartong, sånn at jeg har noe å øve på før matteprøver og eksamener fremover.

ps jeg har også filosofiprøve i morgen men læreren elsker meg allerede så hvem bryr seg? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar