søndag 9. desember 2012

Jeg skal bare sjekke i agendaen min først

I dag har jeg holdt litt på med økonomiprøveøving. Siden SES er det faget jeg får dårligst karakterer i, tenkte jeg at jeg til torsdagens prøve for første gang skal lage et ordentlig økonomiprøveøvingsark, en prøveøvingsmetode som jeg aldri har brukt/har hatt bruk for før, men som er særdeles populær blant de andre jentene.

Forrige gang jeg prøvde var dette resultatet: En moche overskrift som jeg brukte hele lekselesingen på å gjøre og så og si ingenting mer.

Men nå har jeg lært. Jeg har skrevet to sider jeg skal øve på og jeg er ennå ikke ferdig. Hvis ikke karakteren min stiger på neste prøve, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Eller,  siden jeg pleier å få 10 av 20, første ståkarakter, så holder det at jeg bare holder meg på nivået jeg er på nå.

Over til overskriften:

Bref. Min agenda for dette skoleåret, kjøpt på Leclerc. Kort sagt, min aller første agenda. Glem aktivitetsbøkene dine fra barndommen. Denne er helt utrolig. Jeg kan alltid være sikker på at det er noe morsomt å finne på med agendaen min.

Jeg kan for eksempel fargelegge de dagene som er ferdig levde og se hvor fort mitt år i seconde går...

...Eller beundre den nye timeplanen min, med masse fritimer <3

Jeg kan se hva som skal gjøres i dag...

...Eller rett og slett se gjennom alle søndagene, for der er det alltid en tegning som blir morsommere og morsommere for hver dag jeg lærer mer fransk. Her f. eks. står det "Jeg kjøper en stor gjenbrukspose hver gang jeg går på butikken. Og hver gang glemmer jeg den hjemme." Du kommer ikke til å le hvis du ikke er norsk i Frankrike. Her selger de nesten ikke tynne plastposer på butikken, noe som har ført til at jeg har en respektabel posesamling i kofferten min på internatet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar