søndag 21. oktober 2012

Ting som skjer

I dag spiste jeg rått egg i en pannekake med skinke. Spesialitet i Bretagne. Veldig godt faktisk. Fikk etterpå listet opp alle mulige måter å spise egg på i Frankrike. 

For to uker siden ble jeg valgt til deleguée for de som bor på internatet og går på Lycée Alain Chartier. Derfor skal jeg på en delegué-samling i Ouistreham fra torsdag til fredag med alle de andre deleguéene på skolen (ingen jeg kjenner unntatt vertsbroren min som er delegué i sin klasse, og de to guttene som er deleguéer i min klasse). Blir i alle fall fint med noe annet enn skole før ferien, og det blir kanskje også en mulighet for å få franske venner yeeyee.

Jeg drar til Paris på lørdag sammen med Mathilde, Oda, Karoline, Mina, Hedda og Liv Ingun. Blir veldig bra. På lørdag er det også 16 dager til neste skoledag. Hurra for det.

Var på laser game med vertsfaren min og vertsøsknene mine for første gang i går kveld (lørdag). Jeg hylte av skvetsel (??????) minst ti ganger og jeg løp inn i en gittervegg to ganger. Endte på nest siste plass begge rundene så alt i alt var det en god kveld.

Denne helgen har jeg spilt masse biljard, og til tider også vunnet, så nå kan jeg gå til foyeren med hevet hode for å lage paté av alle klassekameratene mine. (Le foyer /foajé/ er et rom på skolen med to biljardbord, musikk og klam varme hvor mange tilbringer fritimene sine)

Når jeg nå googlet foyer fant jeg ut at det betyr hjem eller der det brenner. Så nå vet dere det også.

Dette er fanene som var åpne i Chrome da jeg begynte å skrive.
Jeg leser om middagsluren til miniforedraget mitt i morgen. Har blitt en vane at vi hver mandag har et lite foredrag på fransk om en tilfeldig ting i timen til Liv Ingun. Jeg har hittil kun hatt om nyhetsaker men i morgen føler jeg for å krydre det litt opp med la sieste.

1 kommentar:

  1. Jeg sitter her og ler for meg selv, kjenner meg veldig godt igjen og savner det litt :) Nyt de forvirrende og randome dagene også!

    SvarSlett